فواید فراوان یوگا آیینگار

آموزش یوگا گام به گام

  • فواید فراوان یوگا آیینگار
  • یوگا  Iyengar
  • تسکین کمردرد با یوگا
  • آموزش بهترین حرکات یوگا
  • آموزش یوگا

فواید فراوان یوگا آیینگار

۴ بازديد
۰ ۰

فواید فراوان یوگا آیینگار

عضلات را تقویت کنید

نیاز فیزیکی برگزاری یک ژست یوگا باعث ایجاد قدرت در بدن و ذهن می شود.

 

آینگار یوگا کل بدن را درگیر می کند و توجه شما را نه تنها به عضلات، بلکه به مفاصل، اعمال مخالف در بدن، اندام ها و حتی پوست شما جلب می کند. شما تشویق می‌شوید که محل اتصال ماهیچه‌هایتان به سایر قسمت‌های بدن را شناسایی کنید و آن‌ها را نیز درگیر کنید. نتیجه یک تجربه تقویت کامل بدن و بهبود آگاهی نسبت به عملکرد عمیق‌تر عضلات درون بدن شما است.

 

ذهن آرام تری را کشف کنید 

آینگار یوگا شما را تشویق می کند تا روی هم ترازی دقیق بدن خود در یک حالت تمرکز کنید. این به تمرکز زیادی نیاز دارد و می تواند برای مبتدیان به طرز شگفت انگیزی چالش برانگیز باشد. برای حفظ همراستایی صحیح، باید لحظه به لحظه روی آنچه در بدن شما اتفاق می افتد تمرکز کنید، از عوامل حواس پرتی رها شوید تا به نوعی مدیتیشن در عمل برسید. هر چه بیشتر تمرین کنید، آرامش ذهن شما بیشتر شده و ذهن شما هم در روی تشک و هم در خارج از تشک آرام تر می شود.

 

بهتر نفس بکش

آینگار یوگا ما را تشویق می کند تا با تنفس بهتر آشنا شویم و بدن را برای حمایت از تنفس بهتر توسعه دهیم. تنفس عمیق و خوب با وضعیت بدنی فرو ریخته غیرممکن است، بنابراین ما یاد می گیریم که چگونه ستون فقرات را تقویت کنیم، قفسه سینه را پهن و عمیق کنیم تا تنفس خوب ممکن شود. تمرینات کنترل تنفس - پرانایاما - سپس به ما می آموزد که چگونه فرآیند تنفس را تعدیل کنیم و ارتباط بین نفس، ذهن و احساسات را تشخیص دهیم.

 

 

تسکین درد را بیابید

بسیاری از مطالعات از قدرت یوگا آیینگار برای تسکین درد کمر و گردن حمایت کرده اند. با تمرکز بر روی هم ترازی، می توان بر بسیاری از خم شدن، قوز کردن و ضعف عضلانی که منجر به درد کمر و گردن می شود غلبه کرد. مطالعات تحقیقاتی همچنین از اثربخشی یوگا آیینگار در تسکین ناراحتی ناشی از شرایطی از جمله آسیب های نخاعی و ام اس حمایت کرده است.

 

افزایش انعطاف پذیری

برای انجام Iyengar نیازی به لمس انگشتان پا ندارید، اما اگر آن را تمرین کنید، ممکن است یکی از عوارض جانبی باشد. Iyengar یک تمرین کند و در عین حال سخت است که شما را به حالت هایی هدایت می کند که بدن شما را کش می دهد و تا چند دقیقه نگه می دارد. اکثر دانش آموزان متوجه می شوند که دامنه حرکت آنها با تمرین بهبود می یابد.

 

وضعیت بدن را بهبود بخشید

آینگار یوگا از طریق تمرکز بر روی هم ترازی، به تقویت ماهیچه های بدن مسئول استقرار کمک می کند. شما یاد می گیرید که از تعادل بین سمت چپ و راست بدن، جلو، پشت و پهلوها آگاه شوید تا ساختار اسکلتی شما بدون انقباض یا عدم تقارن توسط عضلات شما پشتیبانی شود. تمرین ذهنی وضعیت ها تسکین زیادی از ناراحتی وضعیتی ایجاد می کند و آگاهی وضعیتی را بهبود می بخشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.